fbpx

Reguliere training

TECHNIEKEN

In onze reguliere lessen maken wij onderscheid tussen gi (met pak) en no-gi (zonder pak) training. De trainingen hebben een duur van een uur (maandag) tot anderhalf uur (woensdag en zaterdag) en bestaan uit een warming-up, techniektraining, sparring, en een cooling-down. In de techniektraining komen verscheidene staande en grondposities aan bod, waarbij onder meer verschillende ontsnappingen, kantelingen, verwurgingen, beenklemmen en armklemmen worden aangeleerd. Er is bij ons sprake van dusdanige diepgang in de techniek, zodat er voor elk niveau, elke les opnieuw wat te leren valt.

Voor informatie over wanneer welke training plaatsvindt, klik hier!

GI TRAINING

De trainingen zijn gewoonlijk in een (witte) gi, een stug pak die kleding nabootst. Onder deze gi kun je sportkleding dragen. In de training ligt de nadruk op techniek en timing, niet op kracht of snelheid. De gi zorgt voor een dusdanige verscheidenheid aan submissions (verwurgingen, armklemmen, beenklemmen, et cetera) en is daarmee een belangrijk stuk gereedschap om technisch te leren vechten.

Een gi is bij ons altijd te leen voor de duur van twee proeflessen.

 

NO-GI TRAINING (GRAPPLING)

Wij trainen daarnaast ook zonder gi, no-gi. Hierbij ligt evenals met de gi de nadruk op hefbomen, gewichtsverdeling en timing. Doordat er geen gi is, is het moeilijker om grip te krijgen op de tegenstander. Hieruit volgt het belang van goede controle over de tegenstander middels het goed positioneren van je lichaam.

Voor de no-gi training is sportkleding voldoende, dat wil zeggen een sportbroekje en t-shirt. Gebruikelijk is een rashguard, om te voorkomen dat men blijft haken in de plooien van een t-shirt.

 

Heb je nog overige vragen? klik dan hier voor de veelgestelde vragen! Klik hier voor onze contactgegevens.